HTML

Ébredj Magyar

A jelenlegi magyar visszásságok összegzése. Ötleteket várok a problémák megoldására. Küldjetek a témába vágó nem említett történeteket.

Friss topikok

  • stepy: Meg itt is: stepy.blog.hu/2009/03/29/kulfoldi_media_magyarorszagrol_megdobbento_jelensegek_i_resz#... (2009.04.01. 21:08) Érdekes elmélet!
  • sanya18: "Rekordmértékben csökkent augusztusban az amerikai háztartások hitelállománya a Fed által publikál... (2008.10.08. 23:15) Vége az álomnak
  • sanya18: A többi gondolatoddal amugy nagyrészt egyetértek. Ez ritka :D Itt ott azért szívesen hozzáfűznék p... (2008.10.08. 11:47) Miért tart az ország ott, ahol tart?!

Linkblog

Egy kis plusz a hétvégéhez.

2009.02.12. 14:47 egyhazafi

...Nos, Ernő írása alapján úgy érzem, viszonylag fontos pár sorban nekem
is megírnom a gondolataimat mindezzel kapcsolatban. Tetszeleghetnék az
"én előre megmondtam" szerepben, hisz már hosszú évek ezer levelezése
kapcsán háborogtam minderről, de mindez felesleges - nem kellett nagy
jóstehetség ahhoz, hogy az ember előre lássa, hova vezet az a kettős
társadalmi folyamat, ami az utóbbi 15-20 évben végbement. Jelzem, ez
csak az előkapu, amit most látunk, ezek a folyamatok érdemi reakció
híján csak extrém módon szaporodnak és durvulnak majd.

Nyilván az első gondolata mindenkinek az, hogy akasszuk fel, illetve
lőjük le az elkövetőket, ami minden kicsit is teljesen jóérzésű
embernek teljesen természetes reakciója. A probléma viszont ennél
sokkal mélyebbre vezet - azzal, hogy ezen a 2 (3? 30?) mocskos bűnözőn
elégtételt veszünk, még nem oldjuk meg a fél ország problémáját,
akiket (mint az Noé leveléből is kiviláglott) napi szinten érnek ilyen
szintű erőszakos bűncselekmények.

Nézzük, melyek azok a tényszerűségek, amelyeket figyelembe kell
vennünk, mielőtt megoldáson gondolkodunk:

1. Létszám Magyarországon jelenleg 800 ezer és 1 millió fő közé
becslik a magukat romának valló emberek számát. A hihetetlen mértékű,
exponenciálisan felívelő gyermekszületési számuknak köszönhetően
jelenleg a 8 éven aluli gyerekek több, mint 60%-a roma családban
születik - csak hogy vizualizáljuk ezt az a'la objektíve és
népességarányosan is megdöbbentő adatot, ez azt jelenti, hogy
statisztikailag 2 roma szülő 12 gyermeket hoz világra, amíg 18 nem
roma szülő 8at! Mindez természetesen akkor lenne igaz, ha párhuzamosan
cserélődő népességről lenne szó, de természetesen nincs - a roma
"családok" általában 14-15 éves kor környékén vállalják az első
gyereket, míg a nem roma népességnél ez 26-29 éves kor környékén
várható statisztikai átlag alapján. (Demográfiai értelemben tehát
gyakorlatilag fele a két ciklus egymásnak.)
Azaz a jelenlegi kb. 10%-os népességük (ha nagyvonalúan számolunk 10
milliós teljes lakosságszámmal) a jelenleg rájuk jellemző demográfiai
alapíven 5 éven belül 18%, 10 éven belül 31% lesz, kicsit több, mint
14 év múlva pedig meghaladja az 50%-ot.
Eddig a számok. Hogy kicsit ízlelgessük, ez azt jelenti, hogy akinek a
közelmúltban született kisgyermeke, ő mikorra középiskolába megy majd,
addigra minden második ember cigány lesz az országban. Minden második!

2. Anyagi körülményekAzon magukat romának valló állampolgárok száma,
akik adófizetési kötelezettséggel járó munkaviszonnyal rendelkeznek,
2006-os APEH statisztikai adat alapján 26000 fő. Ez a durván
egymilliós cigányság kevesebb, mint 3%-a.
Roma állampolgártársaink legfőbb megélhetési forrása hivatalosan ennek
megfelelően a szociális juttatások (segélyek, pótlékok,
rokkantnyugdíjak, stb.) - a valóságban természetesen mindezt szorgosan
kiegészítik autórádiók, alufelnik, lerabolt erdők, vasúti és
vízgazdálkodási fémberendezések, közúti fémtárgyak (tábláktól
jelzőlámpán át csatornafedélig), feszítővas segítségével megvásárolt
tv-k, dvd-lejátszók, s gyakorlatilag MINDEN, ami nincs 1500 méter
mélyen a föld alatt betonba öntve ÉS nem őrzi egy csapat fegyveres őr,
közvetlen közelről.
A szociális juttatások közül nyilván a legkönnyebben befolyásolható a
gyerekszám - ergo "megélhetési gyerekvállalásról" beszélünk ezen
népcsoport esetében. Amint a roma kölyök járni és beszélni tud (ez
utóbbi nem alapfeltétel), már ki is van csapva az utcára, hogy keresse
meg magának, amit enni akar. A "szülők" (ha egyáltalán morális
értelemben használhatjuk ezt a szót) a gyerekek után járó segélyeket
felélik, a maguk céljaira fordítják, általában a pénzügyi
infantilizmus létező legalacsonyabb színvonalán - eljátékgépezéstől a
kocsmázásig. Közismert a "több gyerek - több segély" életmódjelszó
cigányéknál, amit a "megélhetési bűnözés" áljelszava alá bújtatott
köztörvényes bűncselekmények (fosztogatástól a rablógyilkosságig)
eredményei egészítenek ki.
Bármely formában próbáltak központi kormányzati vagy regionális
programok keretében anyagi segítséget nyújtani nekik, az összes
program kudarcba fulladt - a borsodi önkormányzat lakásépítő
programját, ahol kulcsrakész vadonatúj önkormányzati lakásokat kaptak
a cigánygettó egy részének felszámolásáért cserébe, mindenki hallotta
minden bizonnyal; 3 hét múlva se nyílászárók, se csaptelepek, se
parketta nem volt sehol, minden szétszedtek és eladtak, még annyit sem
voltak képesek felfogni, hogy ha eladják az ablakot, akkor télen majd
hideg lesz.

Az ország jelenlegi katasztrofális gazdasági helyzetében kiemelkedő
mértékben szerepet játszik az a hatalmas szociális teher, amit mindez
az ország nyakába rak. Erről ezer alkalommal beszéltünk már, nem
akarom magam ismételni - a régiónkban, de az egész EU-ban is példa
nélküli, mérhetetlen nagyságú munkáltatói járulékterhek, a hatalmas
adóterhek, TB- és nyugdíjjárulékok mind, mind annak köszönhetőek, hogy
a túloldalon az állam ezeknek az embereknek nettó értelemben
kifizetéseket teljesít, hónapról hónapra, évről évre, egyre duzzadó,
hatalmas összegben.

3. Jogi környezet A jogkövetés és a jog retorziókkal történő
betartatása soha nem látott mélyponton van az országban. Ennek
elsősorban két fő okát látom: 1. a BTK mindenféle álliberális eszme
(fantazmagória?) és nemzetközi filozófiai irányvonal mentén történt,
hosszú évtizedeken át történt megcsonkítása, lebutítása, szoftosítása
és 2. az ezt betartani hivatott rendőri állomány a.) jogkörének és
cselekvési lehetőségének, valamint b.) felszereltségének, eszközeinek
és legfőképp látszámának szinte sehol máshol nem tapasztalható
végletekig történő kurtítása.
Az a tény, hogy 5-6 falura jut egy körzeti megbízott, napi 30 km-nyi
távra engedélyezett benzinlimittel, miközben az 5 falu távolsága
légvonalban is több egymástól, mind 30 km, vagy az, hogy
cigánycsoportok nyíltan rátámadnak rendőrökre, fizikálisan az életükre
törve, érdemi retorzió nélkül, az saját meglátásom szerint
elfogadhatatlan és tarthatatlan - akárcsak az, hogy egy fiatal lányt
elhurcoló, fához kötöző, megerőszakoló, majd benzinnel elevenen
felgyújtó cigányállat 8 év letöltendő szabadságvesztést kapjon,
miközben illegális szoftverhasználatért is 5 év szabható ki ugyanebben
az országban.
Hogy ez miért alakult így, annak ezer oka van, amelyeken lehet
vitázni, csak nem érdemes. A végeredmény egy ostoba, átgondolatlan,
áljelszavak mentén összefirkantott jogszabálygyűjtemény és egy puha,
megfélemlített, eszköz és emberanyag híján érdemben cselekvésképtelen
szervezet.

4. Szociális sajátosságokMuszáj tényszerűségében jelezni azt a tényt,
hogy hiába próbálja az összes polkorrekt média "magyar állampolgárnak"
beállítani ezt a népréteget, látni kell, hogy egy sajátos és a
klasszikus magyar értékrend alapelveitől is gyökeresen eltérő
szubkultúráról van szó, amely teljesen különböző és egyedi motivációk
mentén mozog és fejlődik. Ennek sarkköve az a kirekesztő rasszizmus,
ahogy a cigány tekint a fehér emberre, a "gádzsóra", akit egy az
egyben alacsonyabb rendűnek tart - a gádzsót bántalmazni, fosztogatni,
megölni nem hogy nem bűn, hanem dicsőség. Sarkköve az, hogy a
büntetett előélet, a börtönviseltség egyenesen dicsőségnek számít -
egyik oldalon életvitelben sem jelent változást, tekintve a jó
ellátási körülményeket (nincs munkakötelezettség, van ellenben napi
háromszori meleg étkezés, fűtött lakóhely, szórakozási lehetőség,
stb.), másik oldalon pedig ismeretségekre, kapcsolatokra lehet szert
tenni, amiktől csak "rajabb csávó" lesz a delikvens. (Szintén mki
hallotta már a "három év? mi'a? leüli a vécén!" s a "bemísz tesvír
zsugázni meg gyúrni, ingyér!" klasszikusokat, gondolom.)
A kötelezettségként végzett munka, a társadalmi együttélés alapköve
kifejezetten alacsony szintet jelöl, náluk ez a "paraszt" feladata, a
cigány ehhez túl büszke ember. A "raj csávó" rangját négy fő dolog
szabja meg: a gyerekeinek a száma, az anyagi helyzete, a fizikális
ereje és a börtönviseltsége. Minél több van bármelyikből, annál inkább
"sukár" a "more".
Amíg ezt nem értjük meg, azt sem fogjuk megérteni, hogy miért
teljességgel lehetetlen a roma társadalom integrációja a klasszikus
modern társadalomban, amely a gondoskodó család-tanulás-munka-jólét
linearitáson mozog. Most, 2009-ben már 20 éve nő az a generáció, aki
1989 óta, a KMK fogalmának megszűnése óta nem látta se a szüleit, de
az újonnan születettek már a nagyszüleit sem dolgozni - s ezt nemhogy
nem követendőnek, de kifejezetten sértőnek, megvetendőnek tartja.

Ez a négy pont az, amelyet figyelembe kell vennünk, ha a
"cigánykérdésről" beszélünk, és megoldást akarunk kínálni.

Az én megoldási javaslatom rövid, velős és kivitelezhető - azt sajnos
világosan látom, hogy nincs egyetlen politikai erő sem, aki ezt
felvállalná: nem bonyolult belátni, hogy már most 1 millió potenciális
szavazót vesztene mindezzel. (A népképviseleti demokrácia emígyen is
tökéletesen modellezhető cselekvésképtelenségéről most kivételesen nem
is ejtek szót.)

Ha úgy tetszik, programom alappillérei kb. a következők lennének így
első szuszra:
1. ÁFA-terhek drasztikus növelése - ezzel párhuzamosan az SZJA és
járulékterhek drasztikus csökkentése. A forgalomarányos adófizetés a
legklasszikusabb és egyben talán legigazságosabb adófizetési fajta:
nem foglalkozik a pénzek eredetével, de minden fogyasztó (függetlenül,
hogy adófizető közalkalmazott, vagy kurvákat futtató utcai cigány)
kénytelen megfizetni. Mindannyian jól ismerjük az aranyláncos, suhogós
nike-melegítős Mercis cigány kategóriáját (a veszprémi kéziseket is
ilyenek szúrták le, btw) - ők is kénytelenek lennének megfizetni ezt
minden boltban, éppúgy, mint bárki más, míg az egekig emelt SZJA-t az
életben be nem lehet vasalni a kapualjban futtatott kurvák után.

2. Szociális támogatások nettó kifizetés helyett adókedvezmény alapra
történő helyezése. Ez hosszú évek óta a legbevettebb gumicicám, s
értetlenül állok előtte: bemondásra, puszira adunk oda pénzt
embereknek úgy, hogy semmit nem várunk el cserébe Gyereket vállalni,
pláne ilyen nyúl-szerű ütemben, nemhogy nem kötelező, de még csak nem
is jogosultság! Gyereket az vállaljon, aki el tudja tartani -
hangsúlyozom, ez az alapigazság ismeretlen kategória a roma
társadalomban!
Támogassuk azokat a családokat, akik gyereket vállalnak, mert a jövő
nemzedék biztosítania kell az országnak - de azokat a szülőket
támogassuk, akik maguk is tesznek mind az országért, mind a
gyermekeikért. Tiszta kép a megoldás: SZJA-kedvezmény gyerekek után.
Letisztítja a viszonyokat: akkor vállalj gyereket, ha van munkád és el
tudod tartani, s ha van munkád, mi támogatunk adókedvezmény
formájában, hogy még biztosabban el tudd tartani őt.

3. A BTK drasztikus szigorítása, ezen belül is első körben és lehető
leggyorsabban a halálbüntetés visszaállítása. Az élet elleni és a
magántulajdon elleni erőszak büntetési tételeinek drasztikus
szigorítása, a ténylegesen letöltendő életfogytiglan bevezetése. A
büntetésvégrehajtási intézetekben a kötelező 8 óra közmunka
bevezetése, ellenszolgáltatás nélkül. (Ma naponta 6.000 HUF-ba kerül
egyetlen elítélt eltartása az államnak!)
A magántulajdon feletti rendelkezésben az angolszász országokra
jellemző "az én házam az én váram" elv bevezetése, területen belüli
korlátlan önrendelkezési jogkörrel. (Gondoljunk bele abba az abszurd
ténybe, hogy ha ma este hazatérve azt látom, hogy egy vadidegen épp a
házimozit pakolja fel a lakásomban és én nemtetszésemnek hangot adva
alkalasint úgy pofánrúgom, hogy eltörik az orra, még ő jelenthet fel
könnyű testi sértésért!)
A büntethetőségi életkorhatár utóbbi évek tendenciáinak megfelelő
leszállítása 14, illetve 18 évről egységesen 10, illetve 12 évre. (A
betöréses lopások tényszerű elkövetői a jól bevált roma logika alapján
mind gyermekkorúak, ergo egyáltalán nem büntethetőek, de pl. a Blaha
Lujza téren egy felnőttet combon szúró 12 éves cigánykölyökre is
alighanem sokan emlékeztek.)

4. A rendőrség állományának nagy léptékű növelése, javadalmazási
rendszerének továbbfejlesztése (alapfizetésének és pótlékainak emelése
és stabilizálása), gépjárművekkel, üzemanyaggal, korszerű technikai
eszközökkel és legfőképp érdemi önvédelmi eszközökkel (ruházattal és
fegyverekkel) való ellátása. (Erre a célra nem 2 Mrd HUF-ot kell erre
fordítani, ami a politikai PR szintjén mozgó álreagálás volt a
napokban a kormány részéről, hanem ennek a sokszorosát!) A helyi
szerveződésű polgárőr egyesületek állami támogatása, rendőrséggel való
együttműködésének jogi és technikai úton történő elősegítése, adott
esetben megfelelő jogkörrel történő felruházása...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ebredjmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr78939053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása