HTML

Ébredj Magyar

A jelenlegi magyar visszásságok összegzése. Ötleteket várok a problémák megoldására. Küldjetek a témába vágó nem említett történeteket.

Friss topikok

  • stepy: Meg itt is: stepy.blog.hu/2009/03/29/kulfoldi_media_magyarorszagrol_megdobbento_jelensegek_i_resz#... (2009.04.01. 21:08) Érdekes elmélet!
  • sanya18: "Rekordmértékben csökkent augusztusban az amerikai háztartások hitelállománya a Fed által publikál... (2008.10.08. 23:15) Vége az álomnak
  • sanya18: A többi gondolatoddal amugy nagyrészt egyetértek. Ez ritka :D Itt ott azért szívesen hozzáfűznék p... (2008.10.08. 11:47) Miért tart az ország ott, ahol tart?!

Linkblog

Miért tart az ország ott, ahol tart?!

2008.09.30. 13:37 egyhazafi

A kérdés megválaszolása nem egyszerű, elég szerteágazó a probléma.

Több e-mail kering arról, hogy az állam mennyi pénzt nyúl le egy-egy adófizetőtől. Itt pontosan részletezik mennyit zsebel be az állam egyénenként. És nem épülnek paloták, mint régen. Miért? (Első bejegyzést ezt tartalmazza)
 
Régen nem voltak gyógyszergyárak, amik szépen megéltek a dézsma és tized által befizetett adókból. Manapság egy ember bemegy a patikába és vesz magának gyógyszert pl: 1000 Ft ért., amit kórházban adnak neki (ugyanaz a gyógyszer) már az államnak 9000 Ft ba kerül.
Van egy keret, amit el kell költeni, és senki nem nézi, hogy mennyibe kerül egy db árú.
Az orvosok megkapják a maguk kis tiszteletdíját, így mindig adott gyógyszert írnak fel, ha kell, ha nem. A marha beteg meg had szedje. Így könnyű 200-300 % -os hasznot termelni és vígan élni gyógyszer gyártóként.
És még nincs vége a sornak.
 
Következő remek pénzelherdálási forrás, autópályák, autóutak.
 
Erről már olvashattunk egy rendes értékelést a Vastagbőr szerzőitől, de ez csak a jéghegy csúcsa.
 
Azt kevesen vizsgálják, miért ennyire rossz minőségűek az útjaink.
A hivatalos álláspont szerint a kemény tél az oka. Ausztria, Német- és Svédországban keményebbek a telek (hegyvidék) és mégsem kell ennyire toldozni, foltozni az utakat.
Az utóépítésnél meghatároztak egy ISO szabványt, ami jóval a nemzetközi alatt van. Ennek köszönhetően elegendő 3 cm kopófelületet (10 cm helyett) felvinni egy adott útszakaszra. Ez persze a választási cikluson belül elkopik, és lehet újra építeni. (kell a pénz, megrendelés a havernak meg a sógornak) Persze senki nem teszi sehol szóvá, hogy a tavaly felújított utat, miért kell újraépíteni. Ilyenkor hol a kötbér, a garancia, stb. Én is alapítok egy útépítő céget, úgy sincs felelőségem. Miért nem lehet egy útszakaszt a mérnökökre hallgatva megfelelően megépíteni és 10 évig nem lenne gond vele. Az autósok fizetik a benzin és gázolja ára mellé az adót, a súlyadót, de rendes utakat nem kapnak. Ez megengedhetetlen.
Ezt a pénzt nem a nagy kalapba kellene tenni és a veszteséges MÁV –ot stb. támogatni. Hidakat, rendes minőségű autóutakat kellene helyette építeni.
A kamionok egymást érik az országban, összefüggő láncot alkotva. Tankolni, fogyasztani nem állnak meg, mert drága ez az ország, Baleseteket okoznak, növelik a menetidőt, tönkrevágják az utakat. Rakjanak fel minden az országon átmenő kamiont vasúti kocsira. Ezzel támogatva a veszteséges MÁV –ot. De ez túl egyszerű.
Menjünk tovább.
 
MÁV
 
A nagy közösből folyamatosan nyomjuk bele a pénzt, de hasznot nem tud termelni. Érdekes külföldön a vasút gazdaságos cég.
Ahogy Svájcban itt is vonaton mennének a kamionok át az országon, nem lenne ennyi baleset. Pénzt hozna a cégnek. Nem mennének tönkre az utak. Lehetne közlekedni az autópályákon és alsórendű utakon. Ehelyett beolvasztatunk 2000 vasúti kocsit, a pénzt meg szépen hazavisszük. Szép nagy a család, kell a gyerek főiskolájára.
 
 
4 –es metró.
 
520 Milliárd forint. Ez sem a gyors építésről híresült el. Pekingben 200 KM új metróvonalat építettek alig egy év alatt. Valószínű ott nem a rosszul megírt szerződések miatt kapható kötbérre hajtottak.
 
 
Segélyek.
 
A kissebség soha nem látott jólétben él. A szavazataikért cserébe kapják a bérből élőket megszégyenítő támogatásokat. Mire fel?
Miért nem lehet a következőt itt is bevezetni?
Itt pl. pénzt egyáltalán nem kapnak, csak ha családi szinten 180 nap munkaviszonyt fel tudnak mutatni. A 180 napot összehordhatják többen egy háztartásból, de ez a minimum követelmény, hogy egyáltalán kaphassanak valamit. Így aztán amikor az idénymunkák elkezdődnek a földeken, a cigók szépen elindulnak napszámba, mint a többi rendes, dolgos emberke, és a cselekvőképességüket kiélik a földeken.”
 
Hol dolgoznak itt a cigányok 180 napot egyhuzamban? Az egész cigánytelepnek nincs ekkora munkaviszonya egyben.
Persze bárki mondhat ebben az országban bármit, senki nem figyel. Az embereket átnevelték a fogyasztói társadalom rendes tagjaivá. Rabjai lettünk fölösleges dolgoknak (új kocsi, nagyobb ház, új TV stb.) amikre nincs szükségünk. Mindenki hitelekből él, örül, ha ki tudja fizetni a következő havi csekket. Nem mer senki semmit szóvá tenni, nehogy elvessze az állását. Támogatjuk a politikusainkat, akik hazudoznak mindenféle következmény és megrovás nélkül. Támogatjuk a kisebbséget, akik lopnak, csalnak, ölnek. A rablót nem tartóztathatom fel, mert neki jogai vannak. A buzik gyereket nevelhetnek.
Elkorcsosul a társadalom.
 
Hitelek ész nélküli felvétele
 
A „TV és rádió egész nap ezt nyomja!” vegyél mindent, amit csak szemed, szád megkíván.
Miért nem lehet ezt szabályozni? Miért hagyja az állam, hogy az állampolgárok eladósodjanak. Ahogy a gyereket sem hagyjuk töltött fegyverrel játszani. Szabályozni kellene mennyi hitelt hirdető reklám mehet egy újságban, Tv ben stb.
A birka emberek megveszik az egyel nagyobb lakást, kocsit, Tv –t csak, hogy pillanatnyilag gazdagabbnak tűnjenek. Nem létszükséglet a sok vacak, amit a plázák, hiperek árulnak.
A multi cégek meg jót röhögnek a markukba. Valaki elgondolkodott már azon mennyi egy nagy áruházlánc egyetlen nagyobb boltjának hétvégi bevétele?
Elárulom.
10-15 millió Ft / nap egyetlen áruházlánc egyetlen nagyobb boltjának 2 napi (hétvége) bevétele. Ennyit pénzt költhetnénk másra, de nem. Inkább fölösleges vackokra.
A családok már nem a természetbe járnak hétvégenként, sétálni, közös időt együtt tölteni.
Manapság a közös családi, hétvégi program a barkács áruházak, plázák végigjárása, hitelből vásárlás.
 
Energia.
 
Külföldről vesszük az energiát, mert itt nem tudjuk megtermelni.
A Kis- és Nagyalföldön nincs elég hely szélerőműveknek, hogy annyi energiát termeljenek, ami az országnak bőven elég és még exportra is jutna? Nem, inkább vesszük külföldről plusz hergeljük a népet egy másik atomerőmű megépítésével.
 
A külföldi befektetőknek megéri a magyar földekből kitermelni a kőolajat, nekünk miért nem?
Elhitetik a földrajzórákon, hogy nincs a Magyar földben kőolaj, pedig van. Igaz nem egy Alaszka, de külföldi befektetők mégis üzemeltetnek ki országunkban olaj kutakat csak a médiában nem hallani erről sem.
Emeli a szolgáltató az árakat, mondván a világpiacon is emelkednek. Rendben, de akkor a fizetésünk, miért nem éri el a külföldi országok szintjét?
Csak az árak lehetnek annyira magasak vagy magasabbak, mint külföldön?
A bérek nem?
 
És még koránt sincs vége a furcsaságoknak.
 
 
Adók.
 
Lassan havonta találnak ki újabb és újabb adókat. Nálunk senki nem lepődik meg azon, hogy miért adózunk valami után háromszor?
Ez miért nem alkotmány és jogellenes?
Igaz három a magyar igazság, amit a lehúzásnál be is tart az állam.
A fizetést miért nem utalják el háromszor egy adott hónapban?
A buzik, bénák, vakok, kapnak mindenféle jogot.
A dolgozó embereknek miért nem jár a tisztességes megélhetés joga?
Mindenki lopjon, csaljon, mint a politikusok és vállalkozók?
 
Állami alkalmazottak.
 
Minden normális cégnél teljesítmény alapon vannak megtartva, megbecsülve az alkalmazottak. Kivétel az állami szféra. Ott mindegy mennyi pénz megy el, nem rúgnak ki senkit, nem kérnek számon. Az év végi plusz juttatások mindenkinek járnak Így nem lehet spórolni. Legyenek ezek az alkalmazottak is teljesítményük alapján megítélve.
Ne kapjanak lépten, nyomon extra juttatásokat. És főleg gyomlálják ki a hozzá nem értőket a vezetői pozíciókból, akik helyett külső-, belső tanácsadók dolgoznak.
 
Politikai Elit.
 
Először is miért van ennyi naplopó?
A gyerekeiknek nem találnak jobb foglalkozást?
Miért szavazhatják meg maguknak a saját fizetésemelésüket?
A nép szavazza meg nekik, ha megérdemlik.
Vagy akkor mindenki szavazhassa meg magának a saját nyugdíj és fizetésemelését is.
 
Kicsit hosszúra sikerült az első rész, de van gond bőven ebben az országban.

 

A Magyar Gárda nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezért egyetlen lehetőség van a fent vázolt problémák megoldására és a szerény javaslatok átgondolására... 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebredjmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr23688894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanya18 2008.10.07. 18:46:51

nemértem miért kell olyan dolgokról pofázni amihez halvány lila lövésed nincs (útépítés pl)

egyhazafi 2008.10.08. 08:13:26

Köszi a kedves hozzászólást.
Szerinted miért ennyire rosszak az utak?
A nagy forgalom?
Máshol is nagy a forgalom és mégis 50 x jobbak az utak minősége.
Amúgy pedig rokonom az útépítőnél dolgozik, szóval tudom miről hadoválok.

Love

egyhazafi 2008.10.08. 08:15:31

Még valami.
Te nem jársz külföldön? Németeknél, Angoloknál 2 hétig járkáltam, mire egy kisebb kátyúval találkoztam.
Itt próbáld meg ugyanezt. Egy útszakaszon lesz 10.
Biztos nem fizetnek az autósok elég pénzt, hogy rendes utakat kapjanak.....

sanya18 2008.10.08. 11:37:23

First of all: bocs, tegnap fáradt voltam és ideges mikor lecsüccsentem a gép elé, "cseppet" sikerült bunkónak lenni :)

Az ok egyszerű: 1990 óta csökken a közutakra fordított összeg. És ha ez nem lenne elég, a kedves jelenlegi orrmányunk átalakította közútkezelés rendszerét is, a megyei kht-kat összevonták egy nagy országos cégbe, vagy 20 uj igazgatóval, négyzetesen növekvő adminisztrációval. Ennek köszönhetően a saccra ujabb 30%-kal csökkent a ténylegesen az utakra forditható összeg. (Mire gondolok: 1989-ben az egyik vidéki üzemmérnökségen kb 110 ember dolgoztt, ebből kb 90 fizikai munkás. Ma 40 körüli a létszám, 26-28 fizikai munkással...) Ebből meg nem futja normális szőnyegezésre, csak az ideig-óráig tartó kátyúzásra, felületi bevonatokra, vékonyaszfaltra. Amúgy az autópályáink szerintem sokkal jobbak mint bárhol nyugaton (Amit láttam: németország, ausztria, olaszország, franciaország, spanyolország, anglia). Alapvetően nem az a gond hogy mennyit lopnak, máshol is lopnak - tudom... A gond az hogy mennyiből lopnak. Nem mindegy hogy 1 millióból lopnak el 300 ezret vagy 5 millióból. Amugy az hogy hideg van magában nem rossz az aszfaltnak. A probléma az hogy nálunk nyáron +50 télen meg -20 fokos is lehet és ezt nem bírja. Északon meg -40 +10 között változik az nem annyira megterhelő magának az anyagnak. További probléma nálunk, hogy az útalapok gyengék. A régi, 50-100 éves utakra dobálják a - jó esetben 8-10, rossz esetben - 2-3 centis bevonatokat, aszfaltokat. Ez csak felületi, tüneti kezelés és pont annyia hatékony. Alapozás szintű felújítás viszont annyiba kerülne hogy az ország teljes költségvetése is kevés volna rá. Az meg ugye a nyugdíjakra kell...

sanya18 2008.10.08. 11:40:42

Ja igen, németeknél az 1. 2. rendű tartományi főutak (pl B9 Hessenben, Rajna-Pfalzban) kb olyan állapotban vannak mint nálunk az 1 számjegyű, átlagos állapotú főutak (pl 3as út). Kevés kátyú, Néhol hálós repedezettség, oldalsülyedés, de alapvetően jól és biztonságosan autózható. Alsóbbrendű utakon nem nagyon járok se itthon se külföldön :)

sanya18 2008.10.08. 11:44:28

MÁV: a kaimionos dolog adott, ROLA-nak hívják. Nálunk az lenne a gond vele hogy szarok a vasutak is, arra még annyi pénz sincs mint a közutakra. És a rolának van 1 rossz tulajdonsága: sokkal jobban megterheli a vasúti pályát mint egy személy vagy sima teherszállító vonat (Egyrészt a súlya másrészt a sokkal kisebb kerekek miatt de lehet még más is van ami nem jut eszembe). A vasút jellemzően nem mindenhol gazdaságos, bár a teherszállítás jelentősen javit a dolgon (nálunk meg pont ezt adták el...) Ha mást nem, a pályát általában az állam építi és tartja fenn - vagy minimum beszáll bele, pályázaton pénzt ad rá, stb.

sanya18 2008.10.08. 11:47:49

A többi gondolatoddal amugy nagyrészt egyetértek. Ez ritka :D Itt ott azért szívesen hozzáfűznék pár gondolatot én is de most vár a meló meg a tanulás. majd este ujra jövök :D
süti beállítások módosítása